Knittingbird's nest

Monday, August 16, 2010

Hjemme! Hjemme?

Vi er tilbake i det høye nord. Faktisk har vi vært tilbake en stund, siden begynnelsen av juli. Vi har flyttet inn i huset vårt som har vært utleid, og vi har pakket ut i alle fall noen av alle de eskene som var stuet bort i boden. Vi har også fått flyttelasset vårt fra England (minus to esker som DHL har rotet bort...), og pakket opp det. Jeg tenker at jeg burde føle meg hjemme her nå. Og det rare er at jeg på et vis gjør det, samtidig som jeg savner "hjemme i Cambridge". Vi hadde det veldig godt der i grunnen, og jeg skulle gjerne ha hatt minst et år til i utlendighet før vi dro tilbake for godt. Samtidig er det deilig å treffe gode venner, familie og kolleger igjen. En av mine gode barselsvenninner fra dengang Hauk var baby har fått barn nr 3 mens vi var borte. Nå har babyen endelig fått en liten "barselsgave":

Kaninvottene er laget etter samme mønster som froskevottene jeg strikket til Lerke i fjor høst. Garnet er samme superwash-garn.Jeg håper de kommer til å bli like mye brukt og like høyt elsket som froskene. Lerke har bestilt makne til deg selv. Vi får se når jeg får tid, det er ikke så mye strikking det blir tid til for tida. Jeg har nemlig blitt lettere treningsnarkoman og prøver å få til fem treningsøkter i uka. Dessuten har jeg gått i gang med et aldri så lite maratonprosjekt til meg selv, nemlig denne strikkekjole fra Drops. Jeg har byttet ut Delight-garnet med tre ulike farger av alpakkagarn, og ellers valgt brune og gylne toner i stedet for grå. Foreløpig har jeg strikket ca 5 cm på skjørtet, så det kan ta sin tid.
I neste innlegg skal jeg vise frem det ferdige liljekonvall-skjerfet jeg strikket i vår, og kanskje noen andre småting også.

7 Comments:

  • Godt å få livstegn igjen! Nusselige votter du skal gi bort, lir sikkert populære! Trening er jo en form for hoy, jeg burde nok gjort mer enn jeg gjør... hehe

    By Blogger Hønehuset, at 2:19 PM  

  • Velkommen hjem!
    Et år er næste for kort til at være i udlandet. Fine vanter til baby.

    By Anonymous Ulla, at 1:04 AM  

  • Velkommen hjem! Jeg kender godt den splittede fornemmelse af at føle sig hjemme og så alligevel savne "ude" inderligt. J'ai deux amours, mon pays et Paris, sang Josephine Baker.
    Fantastisk kjole, den glæder jeg mig til at se mere af!

    By Blogger Linda, at 1:06 AM  

  • Velkommen hjem. Det vil nok altid være med blandede følelser når man har haft det godt ude.
    Meget søde vanter - kan godt forstå datterbarnet også gerne vil have et par:-)

    By Blogger Lena, at 11:39 AM  

  • Velkommen hjem! Kjempefine kaninvotter, skjønner at datteren vil ha like. Litt av et kjoleprosjekt du er i gang med, nydelig rett og slett :)
    Og kan du sende noen treningsvibber hit? Jeg trenger det, men er null motivert....

    By Anonymous Elisabeth, at 1:54 AM  

  • Velkommen tilbake til det kalde nord ;)
    Nusselige votter og kjolen kommer til å bli flott! Burde ha trent mer jeg også...

    By Blogger Hege, at 8:23 AM  

  • De ribbestrikkede ullbuksene holder bedre på fasongen og holder seg også bedre inntil kroppen til ungen. Jeg synes det blir litt mindre "knær" og "rumpe" i de ribbestrikkede. Poden her foretrekker de helt klart foran de glattstrikkede, men så er jo han et skikkelig ullbuksemenneske

    By Anonymous Elisabeth, at 4:59 AM  

Post a Comment

<< Home